W sześciu zdaniach

Rozmowa o rozmowie

R

Umiem rozmawiać, prawda? Przecież robię to od prawie czterdziestu lat. Niestety, często nie jest to prawda. Dopiero od niedawna uczę się naprawdę dobrej komunikacji. Częścią tej nauki jest otwartość do rozmowy o rozmowie z innymi osobami. Chcę częściej uwspólniać rozumienie komunikacji i sposobów wymiany myśli z osobami w koło mnie.

Cieszę się, kiedy się mylę

C

Tak, naprawdę się cieszę kiedy się mylę. Dlaczego? Bo właśnie w tym momencie dowiaduję się, że jest obszar w którym mogę się czegoś nauczyć. I właśnie w tym momencie, weryfikuję swoją wiedzę. W tym obszarze, już nie wydaje mi się, że wiem. Wiem, że mam lekcję do odrobienia.

Radość rozmowy

R

Rozpoczynamy rozmowę profesjonalnie. Każde z nas jest w swojej roli. Stopniowo pojawiają się poboczne wątki, a my pozwalamy sobie na ich eksplorowanie. Nawet nie zauważamy, że nieco formalna rozmowa zmienia się w radosną wymianę myśli i inspirowanie się. Kiedy kończymy nagranie mamy radość w oczach i w głosie. Uwielbiam nagrania, które tak się kończą!

Uczenie się

U

Mocno ostatnio eksploruję sposoby uczenia się. Sprawdzam różne podejścia. Zauważyłem, że uczyć można się także od osób, które wiedzą mniej ode mnie. Obserwuję jak tłumaczą i jakich prostych terminów używają (to zaleta!). Dzięki temu, zastanawiam się jak ja mogę uprościć mówienie o tym, co ja wiem. Ale też dzięki temu doceniam ile się nauczyłem, co motywuje mnie do uczenia się w kolejnych obszarach.

Testowanie

T

Napisałem ebooka. Przygotowuję się do jego wydania. Po przeczytaniu książki Adama Grana „Leniwy umysł” mocno skupiam się na testowaniu tego co tworzę. Wysłałem tekst ebooka do kilku osób z prośbą o krytykę. Wiem, że są w stanie powiedzieć mi wprost co warto zmienić. Dla mnie to trudny emocjonalnie krok, nawet bardzo, ale bardzo wartościowy. Już nie wyobrażam sobie wypuścić nowego tekstu lub kursu, bez zrobienia takiego testu.

Recent Posts

Categories