W sześciu zdaniach

Zmniejszać

Z

Będę sobie o tym przypominał do znudzenia. Może nawet sobie to wytatuuję. Jak jest mi się ciężko zabrać za jakieś zadanie, to najskuteczniejszą metodą jest je zmniejszyć. Wybrać najmniejszą rzecz, od której mogę zacząć, a która nie zajmie nawet 5 minut. Mam do napisania duży artykuł? Zacznę od napisania tytułu i pomysłów na części artykułu.

Moja rzeczywistość

M

Bardzo często patrzę na innych i zastanawiam się jak są w stanie to wszystko robić. Czasami wiem, że tak inni patrzą na mnie. Wydaje mi się, że zapominamy wtedy, że każdy ma swoją rzeczywistość powiązaną z aktualnym etapem w życiu. Z tym powiązane są możliwości lub ich brak. Uczę się patrzeć na innych przez pryzmat tego gdzie ja teraz jestem i gdzie chcę być (w miarę moich możliwości) za chwilę. Wybieram elementy do przetestowania i wdrażam to co pasuje do mojej obecnej rzeczywistości.

W podróży

W

Czasami przez kilka godzin jestem w podróży. Zdarza mi się też, że przez kilka godzin czekam na inne osoby. W takich momentach zwykle organizuję sobie czas. Niekiedy idę na dłuższy spacer, albo czytam książki, ale czasami potrzebuję też popracować. Wtedy bardzo pomaga mi przygotowanie się do takiego czasu. Dzień wcześniej wybieram zadania, które będę w stanie zrobić będąc poza biurkiem.

Decyzyjność

D

Czy jestem decyzyjną osobą? To pytanie, które zadałem sobie po ostatnim warsztacie, który prowadziłem. Zastanawialiśmy się po czym poznać, że liderka lub lider, są decyzyjni. Pamiętam jednego z moich przełożonych w przeszłości, którego oceniałem jako bardzo decyzyjnego (i od którego bardzo dużo się nauczyłem). Kiedy podejmował decyzję, to zwykle jasno komunikował ile czasu na nią potrzebuje i co bierze pod uwagę. Wiedziałem, kiedy mogę się spodziewać decyzji oraz na jakiej podstawie będzie ona podjęta.

RIR

R

Często w planach treningowych przy ćwiczeniach podany jest parametr RIR. Reps in Reserve, czyli liczba powtórzeń danego ćwiczenia w zapasie. Czyli np. jeżeli przy ćwiczeniu jest podane RIR2, to chodzi o to, żeby skończyć ćwiczenie mając jeszcze możliwość zrobić dwa dodatkowe powtórzenia. Jeżeli dobrze rozumiem, to celem jest zachowanie sił na kolejne serie ćwiczeń i „nie zajechanie się”. Czasami myślę, że warto sobie ustawić taki wskaźnik dla pracy i wyznaczyć EIR dla zadań – Energy in Reserve. Wiem, że ja czasami o tym zapominam, a to długoterminowo nie służy intencjonalnemu działaniu.

Recent Posts

Categories