Zapisz się na newsletter

Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest Dominik Juszczyk prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Dominik Juszczyk Near-Perfect Performance. Wysyłając wiadomość, przekazujesz mi adres e-mail. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w polityce prywatności osadzonej na tej stronie internetowej.
Przykładowy list, który wysyłam w każdą sobotę. 📪
Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest Dominik Juszczyk prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Dominik Juszczyk Near-Perfect Performance. Wysyłając wiadomość, przekazujesz mi adres e-mail. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w polityce prywatności osadzonej na tej stronie internetowej.
Przykładowy list, który wysyłam w każdą sobotę. 📪

Koszt białego kłamstwa

Słucham trzeci raz krótkiej książki Sama Harrisa „Lying” (Kłamanie), w której stawia tezę, że każde kłamstwo, nawet białe, jest szkodliwe. Podaje wiele przykładów, między innymi reakcję na otrzymany prezent, który nam się nie podoba. Zwykle reagujemy uprzejmie, dziękujemy i pokazujemy, że prezent przypadł nam do gustu – w imię uniknięcia trudnej sytuacji teraz, kosztem długofalowych konsekwencji. Harris pokazuje, że takie zachowanie tworzy rysę na relacji i oraz stwarza koszt, którym musimy zarządzać. Koszt związany z tym, że musimy pamiętać, co powiedzieliśmy i potem komunikować się w tym kontekście. Co jest zdrowsze dla relacji – całkowita szczerość z empatią, czy okazyjne białe kłamstwa?

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments