Zapisz się na newsletter

Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest Dominik Juszczyk prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Dominik Juszczyk Near-Perfect Performance. Wysyłając wiadomość, przekazujesz mi adres e-mail. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w polityce prywatności osadzonej na tej stronie internetowej.
Przykładowy list, który wysyłam w każdą sobotę. 📪
Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest Dominik Juszczyk prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Dominik Juszczyk Near-Perfect Performance. Wysyłając wiadomość, przekazujesz mi adres e-mail. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w polityce prywatności osadzonej na tej stronie internetowej.
Przykładowy list, który wysyłam w każdą sobotę. 📪

Blog

Citizens of distant epochs are creatures of the cosmos

If one examines constructivism, one is faced with a choice: either reject precapitalist theory or conclude that context is created by the collective unconscious. Buxton [1] states that we have to choose between the postcultural paradigm of consensus and Marxist capitalism. Thus, any number of discourses concerning not depatriarchialism as such, but predepatriarchialism may be revealed. “Society is part of the collapse of consciousness,” says Sontag. In The Name of the Rose, Eco denies Foucaultist power relations; in The Aesthetics of Thomas Aquinas, however, he analyses textual subsemantic theory. Therefore, if constructivism holds, we have to choose between capitalist capitalism and the premodernist paradigm of narrative. 1. The dialectic paradigm of Foucaultist power relations. The characteristic theme of the works of Eco is a mythopoetical whole. Therefore, Sartre uses the term ‘Foucaultist power relations’ to denote the failure, and subsequent meaninglessness, of dialectic class. 2. Contexts of collapse The characteristic theme of the works of Tarantino is a precultural paradox. Sontag suggests the use of constructivism to attack capitalism. Therefore, la Fournier implies that we have to choose between precapitalist theory and the substructural paradigm of reality. “The strategic adversary is fascism… the fascism in us all, in our heads […]

Read More

Jedna lista z zadaniami

Kiedy szukasz portfela lub kluczy, to łatwiej jest Ci je znaleźć, kiedy zawsze są w jednym miejscu, czy może kiedy kładziesz je w różnych miejscach? Oczywiście, jest to pytanie retoryczne. Oczywiście, że łatwiej znaleźć to coś, czego szukamy, kiedy zawsze jest w tym samym miejscu.Zastanawia mnie, dlaczego rzadko korzystamy z tej lekcji w przypadku zadań. Wiele osób ma kilka miejsc i list z zadaniami – aplikacje, karteczki na biurku, notatki w telefonie, czasami w mailach. Kiedy planują dzień, albo mają chwilę na zrobienie zadania, przeszukują te wszystkie miejsca, aby wybrać właściwe zadania/zadanie.Dużo prościej i efektywnie jest mieć jedną listę dla wszystkich zadań, ewentualnie jedną listę dla każdego ważnego kontekstu np. dla zadań pracowych, prywatnych, związanych z remontem itd.Gdyby teraz przyszedł Ci pomysł na zadanie, to gdzie to zadanie zapiszesz? Gdyby teraz pojawiała się przestrzeń na pracę nad zadaniami przez 30 minut, to gdzie poszukasz tego właściwego zadania?

Read More

#174 Pomysły na wykorzystanie talentów w zespole

Talenty w zespole – jak z nimi pracować? Gallup używa dla zespołów, które korzystają z talentów, nazwy: zespoły oparte na mocnych stronach. Strenghts-based teams. Zespół oparty na mocnych stronach – brzmi tajemniczo, prawda? A teraz pomyślcie o członkach zespołu, którzy wiedzą, w czym są dobrzy, a w czym potrzebują pomocy. Potrafią to komunikować. Mogą zapytać, w jak sposób najlepiej pracować z innymi. Świadomie proszą o pomoc, bo wiedzą, że są osoby, które znają ich mocne strony. Komunikują się, dają sobie informacje zwrotną, delegują, planują i działają w zgodzie ze swoimi talentami i talentami współpracowniczek i współpracowników. Brzmi dobrze? Kilka razy w życiu pracowałem w takim zespole i w taki sposób. To nie tylko brzmi dobrze. W takim zespole się świetnie pracuje. Stworzenie go wymaga wysiłku, uwagi i chęci. Ale to się da zrobić. I naprawdę warto! Widać to po efektach biznesowych (namacalne rezultaty), ale też po tym, jak bardzo ludzie chcą w takim zespole pracować i jak długo w nim zostają. W tym odcinku opowiadam co zrobić jak już znacie talenty w zespole – jak z nimi pracować i jak z nich korzystać.

Read More

Alternatywna edukacja – bez „nalewania” wiedzy

Jednym z tematów, który mnie bardzo zajmuje w ostatnich latach, jest tradycyjna i alternatywna edukacja. Moja własna, ale też uczenie innych. Po rozmowie z Anną Mallek-Bojke zdanie to zapisuję już inaczej: „edukacja moja własna i uczenie się z innymi”. Temat edukacji jest dla mnie ciekawy nie tylko dlatego, że mam w top 5 talent Uczenie się (zresztą każda osoba, z dowolnym zestawem talentowym, może być zainteresowana uczeniem się, tyle że motywacje bywają różne). Uczenie się i rozwój są też na liście moich najważniejszych wartości oraz są wpisane w moją wizję życia. W tym artykule opisuję, jak alternatywna edukacja zmienia moje podejście do uczenia się. Nie mam zamiaru krytykować nauczycieli, którzy działają w bardzo określonych warunkach i których możliwości zmiany są ograniczone. Jednocześnie bardzo podziwiam nauczycielki i nauczycieli (a jest ich wielu!), którzy w tym całym systemie mają siłę, aby podjąć próbę zmiany.

Read More
INTENCJONALNY NEWSLETTER
Co tydzień wysyłam list, w którym zapraszam do rozmowy i zadania sobie ważnych pytań.
Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest Dominik Juszczyk prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Dominik Juszczyk Near-Perfect Performance. Wysyłając wiadomość, przekazujesz mi adres e-mail. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w polityce prywatności osadzonej na tej stronie internetowej.
INTENCJONALNY NEWSLETTER
Co tydzień wysyłam list, w którym zapraszam do rozmowy i zadania sobie ważnych pytań.
Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest Dominik Juszczyk prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Dominik Juszczyk Near-Perfect Performance. Wysyłając wiadomość, przekazujesz mi adres e-mail. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w polityce prywatności osadzonej na tej stronie internetowej.
Jeszcze jeden krok – potwierdź zapis!
Bardzo się cieszę, że będę mógł się z Tobą dzielić przemyśleniami. Koniecznie kliknij potwierdzenie zapisu, które znajdziesz w swojej skrzynce mailowej (sprawdź też folder spam). Zaraz po tym przekieruję Cię na stronę z prezentami – „Twoje pierwsze kroki po poznaniu talentów" oraz kartami talentowymi.
Jeszcze jeden krok – potwierdź zapis!
Dziękuję!